Nie do końca czujesz się sobą? Oto 13 rzeczy, które możesz zrobić by poczuć się lepiej

Każdy z nas przeżył lub przeżyje momenty, kiedy będzie się czuł zagubiony lub apatyczny. Nie do końca będzie czuł się sobą. Przyczyną takich emocji nie musi być wcale jakieś konkretne wydarzenie w naszym życiu. Często może być to efektem nadmiaru drobnych rzeczy, które skumulowane negatywnie wpływają na nasze samopoczucie.

Oto kilka sposobów jak sobie radzić i jak sobie pomóc w chwilach wewnętrznego zagubienia i apatii. Gdy nie do końca czujesz się sobą, nie poznajesz samej siebie, wypróbuj jeden z tych 13 sposobów, które mogą Ci pomóc poczuć się lepiej:

#1 Każdego poranka ściel swoje łóżko.

Bezmyślna rutyna i poczucie komfortu leżenia w świeżo zaścielonym łóżku po ciężkim dniu, zapewni Ci poczucie komfortu i spokój.

#2 Poczytaj książkę na temat, o którym nic nie wiesz.

Nowość da Ci zarówno ekscytację i pozwoli Ci uświadomić sobie, co takiego lubisz poznawać i na czym skupiać.

#3 Niezależnie od tego, jak smutna i zagubiona lub niepewna możesz czuć się teraz, staraj się być jeszcze bardziej miła.

Często czujemy się bardziej związany z ludźmi, a nawet bardziej połączeni sami z sobą, gdy skupiamy się na pomocy innym.

#4 Przejrzyj stare zdjęcia na Facebook lub Instagramie, szczególnie te dotyczące niektórych Twoich ulubionych wspomnień.

Nie traktuj tego, jako sposobu na unikanie przyszłości i życia w przeszłości, ale jako przypomnienie tego, co robisz i z kim spędzałaś czas w tych radosnych chwilach.

#5 Następnie złóż sobie obietnicę, że postarasz się ponownie odczuwać te same uczucia.

Nie możesz wprawdzie przenieść wszystkich swoich znajomym do swojego obecnego życia, nie możesz przekazać wszystkich rachunków i obowiązków z powrotem swoim rodziców, i prawdopodobnie nie możesz wrócić do tej starej pracy, którą tak bardzo lubiłaś. Ale to, co możesz zrobić, to pracować, aby wrócić do kontaktu z tą częścią siebie, która była świadoma, pełna energii i ciekawości świata.

#6 …Pamiętaj jednak, że starania, aby ponownie odnaleźć tę część siebie, nie musi oznaczać, że będziesz próbować robić dokładnie te same rzeczy, które Twoja młodsza wersja kochała robić.

Jesteś człowiekiem i w naszej naturze jest rozwój i wzrastanie, tak, więc częścią naszego „powrotu” do samych siebie, może by właśnie próbowanie rzeczy, których nie robiłaś nigdy wcześniej.

#7 Wysypiaj się!

Nie trać czasu aż przewijanie wiadomości w swoim smartfonie, których nawet nie będziesz pamiętać rano.

#8 Pij dużo wody.

Bierz witaminy. Jedz lepiej i zdrowiej. Jeśli pijesz alkohol, wiedz, jak to robić z umiarem. Wstań z kanapy. Traktuj swoje ciało przede wszystkimi z czułą opieką, na którą zasługuje. Trudno czuć się dobrze psychicznie, jeśli czujesz się źle fizycznie.

#9 Wyciągnij rękę do kogoś, komu możesz zaufać, kiedy potrzebujesz pomocy.

Czasami będzie to prowadzić do profesjonalnej terapii, ale jest to zupełnie w porządku i w żaden sposób nie jest to objawem słabości. Innym razem pomoże Ci wygadanie się i zrzucenie z siebie wszystkich smutków, lęków i stresu w obecności przyjaznej osoby. Sama świadomość, że jest inna osoba, która rozumie, co czujesz, a być może przeszła podobne doświadczenia, może wystarczyć, aby dać Ci więcej siły, by iść naprzód.

#10 Idź na długi spacer bez żadnego celu.

Pójście do sklepu lub do biura się nie liczy. Właściwie wyjdź na zewnątrz, lub do miejscowego parku i idź przed siebie – bez żadnego przeznaczenia i bez motywu.

#11 Porozmawiaj z ludźmi, którzy wykonują inną pracę niż Ty.

Nawet, jeśli Twoja praca nie jest tym, co sprawia, że czujesz się zagubiona lub apatyczna, rozmowa z ludźmi z różnych środowisk pomoże Ci zrozumieć lepiej, gdzie stoisz na swojej drodze i gdzie chcesz iść. Porozmawiaj ze swoimi rodzicami, ciotkami i wujkami, porozmawiaj ze znajomymi, przyjaciółmi, rodzicami przyjaciół, nawet ze swoim rodzeństwem.  Każdy może nas czegoś nauczyć.

12. Rozruszaj swoje ciało.

Jogging, spacery, joga, wykupienie karnetu na siłownię, zajęcia fitness, turystyka, jazda na rowerze, wchodzenie po schodach zamiast windy. Cokolwiek to jest, upewnij się, że zawsze robisz z mięśni, którymi zostałaś obdarzona przez naturę, dobry użytek.

13. Zrób sobie przerwę, aby patrzeć na rzeczy, które sprawiają, że się uśmiechasz.

Czy jest to ładny widok za oknem biura lub zabawne konto na Facebooku, albo zdjęcie swojej rodziny, albo ładne miejsce gdzie można jesz obiad. Znajdź coś miłego, co możesz „wcisnąć” w swój dzień, a co gwarantuje, że poczujesz się przyjemnie, nawet, jeśli to tylko na chwilę

Pomocne? Podziel się tym postem z kimś, kto potrzebuje wsparcia.

Czytaj również:

Nie stresuj się stresem

Psycholog od środka – MOJE LEKCJE Z TRUDNEGO CZASU: o stresie, autentyczności i … czasem słabości,

6 sygnałów, że czas zmienić swoje życie

Jak spieprzyć sobie życie na 21 różnych sposobów?

Podsumowanie roku? Jak to zrobić dobrze.

Nadchodzi koniec roku. Już tylko kilka dni dzieli nas świętowania nadejścia nowego początku, nadejścia nowego roku. Jest to nie tylko czas podejmowania postanowień noworocznych. To przede wszystkim czas podsumowań.

Zastanawiając się nad tym, jaki był ten mijający rok unikaj podsumowań typu: „Gdybyś mógł/mogła podsumować rok 2016 jednym słowem, jakie słowo by to było?”. To tylko strata czasu, bowiem nie daje Ci nic konstruktywnego.

Jak zatem podsumować mijający rok? Użyj tej metody:

Czytaj dalej »

Sygnały emocjonalnej dojrzałości

Kolejne urodziny niekoniecznie oznaczają, że ktoś jest coraz bardziej dojrzały. Zwłaszcza w sferze emocjonalnej. Starzenie się nie oznacza, że coraz lepiej radzisz sobie z różnymi kwestiami, zwłaszcza tymi, które wyprowadzają cię z równowagi. Większość z nas ma tendencję do karania siebie za własne błędy, rzadko potrafimy cieszyć się i świętować swoje sukcesy. Zazwyczaj jesteśmy dla siebie zbyt wymagający (o wiele bardziej niż ktokolwiek inny) i skupiamy się bardziej na naszych porażkach niż zwycięstwach.

Czytaj dalej »